WIADOMOŚCI

Renault miało problem ze skrzynią biegów
Renault miało problem ze skrzynią biegów
Zespół Renault dzisiaj rano stracił sporo czasu ze względu na problem techniczny ze skrzynią biegów. Robert Kubica zdołał jednak po południu wykonać kilka dłuższych przejazdów. Polak sprawdzał także nowe części, w tym także nowe przednie skrzydło.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
„Rano straciliśmy sporo czasu z powodu problemu technicznego” mówił po testach Kubica. „Po południu próbowaliśmy przejechać dystans wyścigu, który został przerwany, ale wykonaliśmy sporo okrążeń. Potem wykonaliśmy kilka przejazdów pracując nad ustawieniami i starając się poprawić nieco bolid.”

„Nasz ostatni dzień testów przyjmujemy z mieszanymi odczuciami, gdyż mieliśmy problem ze skrzynią biegów na okrążeniu instalacyjnym, co ograniczyło nasze przejazdy” mówił główny inżynier Renault F1, Alan Permane. „Udało nam się wyjechać na tor tuż przed przerwą obiadową i sprawdzaliśmy nowe części aerodynamiczne, a także pracowaliśmy nad poprawą ustawień. Po południu próbowaliśmy przejechać dystans wyścigu i mimo że został on przerwany udało nam się przejechać wymaganą liczbę okrążeń. Kończąc dzień powróciliśmy do pracy nad ustawieniami.”

Pierwszy weekend wyścigowy w Bahrajnie rozpocznie się już 12 marca.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

45 KOMENTARZY
avatar
RoninRonin

28.02.2010 18:08

0

Pierwszy powiem, że trzeba czekać 12 dni. ;-)


avatar
maxis12

28.02.2010 18:08

0

A ja potwierdzam twoje slowa


avatar
Konik_mekr

28.02.2010 18:11

0

Fajnie, 12 dni wolnego od F1, uporządkuję sobie życie;)


avatar
Tomasz.Urbaniak

28.02.2010 18:13

0

12 dni niepewności Mam nadzieję że wszystko się dobrze ułoży dla Roberta.


avatar
Motylos

28.02.2010 18:13

0

ht tp://cdn.gal lery.auto sport.com/pict ure_free.php/dir/2010febtest5/im age/su_jm1028fe82-2 - POLECAM


avatar
lechu55

28.02.2010 18:14

0

Troche szkoda tych awarii i usterek, bo przez nie starcili w Barcelonie troche czasu ale nie ma sie co martwic. Zobaczymy co będzie w Bahrajnie:) Trzymam kciuki za Renault


avatar
blackjack7

28.02.2010 18:14

0

a wszyscy myśleli, że mocno pracują nad dostosowaniem setupu do nowych części...


avatar
jar188

28.02.2010 18:15

0

Myślę ,że jak będą tuż za "czwórką" to będzie to dobra pozycja wyjściowa do dalszej części sezonu. Same Renault podkreślało wielokrotnie jakie są ich cele na ten sezon a i zamieszenie wokół ich przejęcia tez z pewnością nie pomagało w rozwoju bolidu. Testy oczywiście za wiele nam nie mówią ale patrząc się tylko na długie przejazdy to tragedii chyba nie ma, czyli na plus:) Na początek sezonu szykują spory pakiet nowych części a na czerwiec już R30B. no i bardziej elastyczne podejście do rozwiązywania problemów Renault w przeciwieństwie do BMW wróży, że będzie co najmniej dobrze, oby :)


avatar
zzz

28.02.2010 18:15

0

Po testach niewiele wiadomo. Nowe regulaminy na pewno nie preferują najszybszego okrążenia, ale równe, wysokie tempo przy zmniejszającym się obciążeniu bolidu. Jak się do tego mają najlepsze czasy okrążeń przy małym obciążeniu? Czy ktoś to wie? Optymizm Kubicy może coś sugerować, ale wszyscy są optymistami, a Rernault przez nikogo nie jest widziane w czołówce.


avatar
Grapuś

28.02.2010 18:21

0

To drugie miejsce w testach w Jerez nie wzięło się z byle niczego rozwijają bolid :)


avatar
andrzejgti

28.02.2010 18:22

0

Awaria po jeździe Pietrova jak i w piątek. W Bahrajnie Robert będzie miał swój bolid i niebędzie żadnych problemów.


avatar
jarik 75

28.02.2010 18:30

0

mieszane odczucia ciekawe do czego się odnosił, do tej skrzyni czy całego dnia.Myśle że w tym roku trzeba mieć bolid który właśnie ciągnie lepiej na dużym obcionżeniu ,inaczej nie wejdziesz do q1 a start ze środka to wiadomo a na tle tego reno chyba nieżle.


avatar
jarik 75

28.02.2010 18:34

0

do q3 sorki


avatar
murmunder

28.02.2010 18:41

0

12. jarik 75 Wiesz co ci powiem do Q1 nie trzeba wchodzic bo wszyscy od Q1 zaczynają. Po drugie wszyscy bedą kwalifikacje jechać na oparach


avatar
dejo555

28.02.2010 18:44

0

superek fotka renault http:/ /motorsport. nextgen- auto. com/gallery/pictures /2010 /f1/test-catalunya-28fev/12 1wri.jp g (usuncie spacje)


avatar
riqoor

28.02.2010 18:46

0

W Barcelonie padł mit o niezawodności Renault. Teraz czekamy na kolejny cios poniżej pasa.


avatar
east

28.02.2010 18:52

0

Z tą niezawodnością byłbym ostrożny. Reno pod względem przejechanych okrążeń na test plasuje się na siódmym miejscu /79 okrążeń średnio/. Dla porównania Ferrari 111. Nie śledziłem awaryjności poszczególnych ekip, ale jakoś ferrari i nie wpadało w ucho. Nie po raz pierwszy wypowiadam tu swoją opinię, oddającą moje zdumienie tym co wyprawia Reno. I mam nadzieję, że oszczędzają paliwo, bo posag Pietrow'a jeszcze nie wpłynął do Enstone. Na szczęście nas wszystkich, to tylko moje gdybania i mogę /o bym/ się mylić co do kondycji Reno. Reasumując: Reno nie wygląda źle, ale chyba nie zdążyli nam się do końca zaprezentować /możliwy wynik w dwóch kierunkach/.


avatar
kaczka1

28.02.2010 18:54

0

robert i tak bedzie najlepszy


avatar
murmunder

28.02.2010 18:55

0

jezeli chodzi o najlepsze wyniki zespołow podczas tych testów w barcelonie to Reno jest tylko przed dwoma zespołami. Nowymi. Nie jest dobrze.


avatar
yaneq

28.02.2010 18:57

0

to przednie skrzydelko moze i lepiej sie spisze... ale dotkniecie kola innego bolidu spowoduje znaczne zniszczenia. boczne sekcje skrzydla bardzo delikatne, jest tam przeswit...


avatar
leo_

28.02.2010 18:58

0

Zgadza się , Renault przestało być niezawodne (do Barcelony było), chyba że jest tak jak pisze 11. , że Petrov psuje (żart). Wydaje się, że przez tę awarię nie zdążyli sprawdzić tempa kwalifikacyjnego, ale wydaje się, że mniej więcej wiedzą gdzie są. A jak w Bahrajnie wprowadzą jeszcze ten nowy dyfuzor, to o ho, ho .... Będzie się działo .


avatar
sielski

28.02.2010 19:06

0

hmmm... stonowane wypowiedzi ... moim zdaniem ukrywaja potencjał .... trzeba poczekac i zobaczymy podczas pierwszego wyscigu!!!!!


avatar
pawel3012

28.02.2010 19:16

0

Nie mogę się już doczekać. Pierwsze testy były świetne dla Renault, ale teraz już jest trochę gorzej. Nie ma co się martwić, to pewnie przejściowe ;)


avatar
jarik 75

28.02.2010 19:17

0

19 To wyjaśni mi proszę bo już nie wiem .myślałem ze q1 q2 na pełnym a ostatnia 10 na pustym i tankowanie na wyscig bez zmiany poon


avatar
chlebekf1

28.02.2010 19:21

0

przeciez wprowadzaja nowe czesci nie tylko areo ale także mechaniczne wiec nowe czesci nie zawsze sa pewne i mogo sie popsuc i ot cala historia awarii


avatar
Dagmara_W

28.02.2010 19:22

0

no to ja sie w te 12 dni naucze do matury bo potem juz nie bedzie na to czasu i mysli kraza gdzie indziej:D. niech rozwiaza teraz usterki, przynjuamniej moze dzieki temu nie beda ich one nekac podczs sezonu . Poazdrawiam


avatar
matibak

28.02.2010 19:24

0

Ciekawe, że nic nie powiedzieli o tym czy się sprawdziły nowe części.. czekamy zatem do Bahrajnu:-)


avatar
Nokiae6520

28.02.2010 19:25

0

Miejmy tylko nadzieję że rzeczywiście nie zdążyli przeprowadzić symulacji kwalifikacji.


avatar
Nokiae6520

28.02.2010 19:42

0

czasy hamiltona 57 1:27.624 +0.09 58 1:26.770 -0.854 59 1:26.306 -0.464 60 1:26.266 -0.04 61 1:26.062 -0.204 62 1:26.480 +0.418 63 1:25.975 -0.505 64 1:25.871 -0.104 65 1:25.958 +0.087 66 1:25.877 -0.081 67 1:25.675 -0.202 68 1:25.458 -0.217 69 1:25.545 +0.087 70 1:25.554 +0.009 71 1:25.220 -0.334 72 1:28.679 +3.459 73 1:25.279 -3.4 74 1:25.123 -0.156 75 1:24.908 -0.215 czasy kubicy 56 1:26.723 57 1:25.935 -0.788 58 1:25.727 -0.208 59 1:25.965 +0.238 60 1:25.767 -0.198 61 1:26.143 +0.376 62 1:27.748 +1.605 63 1:26.186 -1.562 64 1:25.858 -0.328 65 1:25.686 -0.172 66 1:25.847 +0.161 67 1:25.669 -0.178 68 1:25.944 +0.275 70 1:25.459 -0.485 71 1:25.660 +0.201 72 1:25.506 -0.154 73 1:25.481 -0.025 74 1:26.929 +1.448 Myślę że mc jest niewiele przed reno


avatar
Kojag

28.02.2010 19:43

0

24 wszystko na oparach. Jaki byłby sens jechania zatankowanym bolidem przez Q1 i Q2???


avatar
Nokiae6520

28.02.2010 19:44

0

tempo wyścigowe mają bardzo zbliżone


avatar
cyk

28.02.2010 19:44

0

27. matibak tego raczej nie powiedzą bo po co??? Co maja rozpowiadać że jakieś zmiany dały im 0,5 sek i Merc znow pożyczy ich rozwiązanie :P


avatar
thomasone

28.02.2010 19:51

0

Przepraszam z gory za slabe tlumaczenie ;tekst z soboty z oficjalnej strony renaultF1 ,(google slabo tlumacza francuzki:) Robert Kubica z powrotem na miejjscu obciążony pracą. Będzie to test jutro nowej aerodynamiki, w tym nowe skrzydło. Zmiany te nie są ostateczne i nowe, wykonane na Bahrajnie. Robert, po czterech tygodniach testów zimowych, jakie są twoje odczucia? "Czuję się dobrze i jestem w pełni zintegrowane w ramach zespołu. Pierwszy test w Walencji został pierwszy etap nauczania. Było dużo zrozumieć i nauczyć się, zwłaszcza na zachowanie samochodu i systemy budowane. Następnie zespół ciężko pracował na dokonaniem niezbędnych zmian w czasie testu Jerez i przez które moglibyśmy samochód dobrze wyważony i byliśmy bardzo konkurencyjne. W ostatnich testach w Barcelonie były nieco trudniejsze i straciliśmy dużo naszego cennego czasu toczenia. Jednakże, z pracy w Jerez, jestem przekonany, i uważam, że nauczyliśmy się wystarczająco od samochodów będą gotowe do Bahrajnu. Jak oceniasz , gdy samochód jest zatankowany benzyną? "To zależy od warunków i rodzaju opon, które wykorzystujemy. Co będzie w tym roku ważne jest to, że samochód jest dobrze zrównoważone przez cały wyścig, w porównaniu do zmiany masy ciała (masa paliwa). Musimy zatem znaleźć najlepszy kompromis na rzecz rozwoju, aby zmaksymalizować wydajność samochodu. Jakie są cele na ostatni dzień jazdy w niedzielę? "Nowe, w tym nowe przednie skrzydło, powinni przybyć na torze, aby można było je przetestować jutro. Nie są to rozwiązania, których używamy w Bahrajnie, ale zmiany te powinny dać dobry pomysł skuteczności tych usprawnień, będziemy wiedzieć, czy dają nam przewagę mamy nadzieję. To będzie interesujące zobaczyć, czy prognozy tunelu aerodynamicznym są sprawdzone na torze. " Myślisz, że wiesz, gdzie stoimy w porównaniu do innych zespołów? "Jest bardzo trudno wyciągnąć jakiekolwiek wnioski, ponieważ rzeczy ciągle się zmieniają. Nie wiemy, jakie inne zespoły lub na jakim etapie rozwoju się znajdują. Dodatkowo, każda drużyna przyniosą nowe osiągnięcia w pierwszym wyścigu sezonu. Jak już mówiłem, nasza wydajność w Jerez był bardzo zachęcające, ale wciąż musimy znaleźć więcej przyczepności. Dlatego mierzy wpływ nowych części jutro i da nam lepszą ogólną widoczność przed Bahrajnie. " [Po rozmowie Renault F1 Team]


avatar
marcin20

28.02.2010 19:59

0

Żeby tylko nie było żadnych awarii w czasie wyścigów.


avatar
doogee

28.02.2010 20:02

0

19. marmunder, ty się powinieneś nazywać maruder. Ja rozumiem wolność słowa ale z takimi tekstami nie powinieneś wyjeżdżać w miejscu, gdzie ludzie chcą podyskutować rzeczowo. W taki sposób to ty sobie komentuj na wiadomych portalach


avatar
leo_

28.02.2010 20:25

0

33. thomasone- dzięki za wywiad. Dla mnie jest dość jasne-W Renault są dobre przeczucia, i mimo że nie zdążyli zrobić przejazdu kwalifikacyjnego (awaria) , to wiedzą, że jest nieźle na pustym baku (dobry wynik Kubicy w Jarez i niezły Petrova wczoraj na mokrym torze). Dziś również się okazało, że tempo wyścigowe jest b dobre, co potwierdził Kubica w w/w wywiadzie, jak i sądząc po wynikach z dzisiejszych testów, bo: Kubica zaczął swój najdłuższy stint zrobił na 42 okrążeniach. To miał być ten przejazd, wspominany przez Roberta, symulujący cały wyścig (został przerwany chyba czerwoną flagą) , więc zakładam, że początek tego stintu był na pełnym baku (prawdopodobnie około 165 kg paliwa, stosunkowo mało - bo renault jest oszczędne). Czas mierzony gdzieś od 4 kółka, na tym kółku ok 1.26.7. A dla porównania, pierwsze czasy Hamiltona, też ponad 40 kółek (między 54 a 98 okr), wynosiły ok. 1.27.5 (też zakładam , że jeździł od pełnego baku)- a różnica duża , i to na korzyść Renault,. Uważam więc że jest bardzo dobrze.


avatar
michalde

28.02.2010 20:26

0

mam nadzieję, że auto będzie bezwaryjne, oby takie sytuacje się już nie zdarzały trzymam kciuki za Roberta. ale nie możemy się nastwiać na dobre wyniki po kolejnych wymianach części, bo może nie wypaść. Renault ma jeszcze 12 dni (właściwie 11) na poprawki, jeśli będą utrzymywać dobre tempo, jeszt szansa na wysoką czołówkę


avatar
lechart

28.02.2010 20:41

0

Dobrze, że awaria wystąpiła w czasie testów, a nie w trakcie wyścigu. Może coś "nakombinowali" nowego w tej skrzyni. Do dziś była niezawodna.


avatar
Koyot.

28.02.2010 20:56

0

29. Nokiae6520 dobre porownanie ale jak sie porowna z innymi nawet z ferari to reno nie wypada strasznie zle.


avatar
luka55

28.02.2010 21:35

0

Ja mysle ze reno bedzie sredniakiem nic wiecej ( oczywiscie moge sie mylic) z jakimis przeblyskami w niektorych wyscigach za sprawa Kubicy . Nic wiecej sie po nich nie spodziewam


avatar
Koyot.

28.02.2010 22:06

0

ale przeciez samo reno mowi ze nie walczy o tytul. bedzie sie starac ale o tytul raczej nie powalczy ja widze go na 4-5 -pozycji


avatar
MQual

28.02.2010 23:06

0

"i starając się poprawić nieco bolid.” to tylko testy wiec czasy nic nie mowia nam, mysle ze bedzie dobrze te slowa mowia ze wcale nie szukali duzo zmian w ustawieniach wiec bolid jedzie dobrze.


avatar
atomic

01.03.2010 08:17

0

renault tłumaczy sie tak jak wiekszość kupujących te samochody w salonach w naszym pięknym kraju


avatar
Raczej27

01.03.2010 10:22

0

podobno mają mieć jakiś nowy super extremalny dyfuzor na bahrajn - tak głosi confidential-renault


avatar
Adrian5

02.03.2010 19:20

0

ZAL WAS !


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu